Literatuurlijst

Om een goed doordachte methode te kunnen maken heb ik zoveel mogelijk gebruik gemaakt van verschillende bronnen, zoals: sites, boeken en artikels.

Bij het maken van de lessen heb ik veel gebruik gemaakt van bestaande lessen en heb ik bestaande lessen gevormd naar een passende les die past binnen het thema. 

 

Hieronder heb ik een lijst gemaakt waarin ik alle bronnen zet die ik heb gebruikt bij het maken van de methode ‘Iedereen telt’.

 

  • Alles-in-1 (z.d.) Visie Alles-in-1. Geraadpleegd op 20 oktober 2016, van http://alles-in-1.org/over-ons/visie.
  • Bovenkamp, C. van de (2011) Inspannen door ontspannen: afstudeeronderzoek over de invloed van energizers op het concentratievermogen van kinderen. (afstudeeropdracht). Leraar basisonderwijs, Rubriek opvoeding & onderwijs, Christelijke Hogeschool Ede, Gelderland. 
  • DramaOnline (z.d.) Een perfecte opgebouwde dramales. Geraadpleegd op 24 oktober 2016, van http://dramaonline.nl/kenniscentrum/blog/opbouw-van-een-dramales/ 
  • DramaOnline (z.d.) Spelvormen in de dramales. Geraadpleegd op 24 oktober 2016, van http://www.dramaonline.nl/kenniscentrum/blog/spelvormen-in-de-dramales/
  • Educatie en school. (z.d.) Drama in het basisonderwijs. Geraadpleegd op 25 oktober 2016, van http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/83540-drama-in-het-basisonderwijs.html
  • Educatie en school. (z.d.) Randvoorwaarden voor een goede dramales. Geraadpleegd op 20 oktober 2016, van http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/43335-randvoorwaarden-voor-een-goede-dramales.html
  • Hasselt, P. van (2003) Doen alsof.......? Dramatisch spel in het basisonderwijs. Baarn: uitgeverij Bekadidact.
  • JufAnke (z.d.) Tussendoortjes. Geraadpleegd op 22 oktober 2016, van http://www.jufanke.nl/Groep3/tussendoortjes.html
  • Lei, R. van der, Haverkort, F. , Noordam, L. (2010) Muziek meester! Amersfoort: ThiemeMeulenhoff.
  • Lei, R. van der, Haverkort, F. , Noordam, L. (2009) Eigen-wijs. Born: Stichting ter bevordering van de Muzikale Vorming 
  • Schipper, J. (2012) Daar komt de boegieman! Amsterdam: uitgeverij SWP
  • SLO- instituut voor leerplanontwikkeling (z.d.) Moet je doen: drama. Amsterdam: Meulenhoff Educatief bv.
  • SLO- instituut voor leerplanontwikkeling (z.d.) Moet je doen: muziek. Amsterdam:
  • Meulenhoff Educatief bv.
  • SLO, nationaal expertisecentrum voor leerplanontwikkeling (2009) Kunstzinnige oriëntatie. Geraadpleegd op 20 oktober 2016, van http://tule.slo.nl/KunstzinnigeOrientatie/F-KDKunstzinnigeOrientatie.html
  • Storms, G. (2008). 100 nieuwe muziekspelen. Katwijk: Panta Rhei.