Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Inscite autem medicinae et gubernationis ultimum cum ultimo sapientiae comparatur. Qua ex cognitione facilior facta est investigatio rerum occultissimarum. At coluit ipse amicitias.
Tjaa, wat staat hier dan nu? In deze les gaan de leerlingen iets leren over de verschillende manieren van verschillende landen. Echter zal Rusland de hele les centraal staan, want zij hebben toch wel hele gekke tafelmanieren.
Groep: vanaf groep 4
Duur: 45 minuten
Ruimte: klaslokaal/ kringopstelling
Materialen: Muziek
Doel(en):
Inleiding:
De leerkracht praat met de leerlingen over de verschillende gebruiken in verschillende landen. Je kunt namelijk als je naar het buitenland gaat de mensen meestal niet verstaan. Hierbij geef je als voorbeeld de gebruiken uit het liedje van de Russische zitdans. In Rusland probeer je door middel van gebaren iets duidelijk te maken. Als je gaat uit eten moet je goed kijken hoe anderen het doen, je kunt het moeilijk vragen. In Rusland gebruiken ze wel hele vreemde tafelmanieren. Hieronder zie je een lijstje van de volgorde van de tafelmanieren:
Warming-up:
Tijdens de warming-up ga je met de leerlingen de bewegingen zonder muziek oefenen hieronder staat precies wat je bij iedere handeling voor een bewegingen moet maken.
Kern:
Oefen de handelingen meerdere malen. Als je het idee hebt dat de leerlingen het beheersen dan wordt er muziek ingezet. De leerlingen zullen opmerken dat het steeds sneller gaat.
Afsluiting:
Samen met de leerlingen voeren jullie de Russische zitdans helemaal uit.
Hiernaast kun je een voorbeeld zien van de Russische zitdans.
Hieronder kunt u de link vinden naar youtube die u kunt gebruiken tijdens deze les.
Deze website is met Jimdo gemaakt. Registreer je nu gratis op https://nl.jimdo.com